PRINCIPIS
Els principis d’actuació sobre els quals es basen les nostres propostes són:
- Els protagonistes són els infants
- Seguretat i responsabilitat
- Innovació i qualitat
- Propostes clares i programació a mida de les activitats
- Educar en els tres àmbits de la persona
- Potenciar el coneixement de l'entorn natural
- Fomentar el bon desenvolupament de les relacions interpersonals
- Treballar els hàbits de respecte, ordre i higiene
- Potenciar la creativitat del col·lectiu i de cada nen
- Potenciar el coneixement de l’entorn geogràfic (físic, social i cultural)
SERVEI INTEGRAL
Sortint des de l’escola amb vosaltres, us acompanyem amb l’autocar i ens fem càrrec del ritme global de les colònies. Realitzem les activitats, us acompanyem en el temps lliure i també us recolzem en els hàbits com parar taula amb els infants, en el moment de despertar-los, a l’hora d’anar a dormir i també a fer les motxilles l’últim dia.
Amb tot això volem aconseguir que els infants percebin els monitors/es com a persones properes i divertides, i així puguin tenir un punt de referència de confiança durant totes les colònies.
L'EQUIP EDUCATIU
L’equip estarà coordinat per un director/a que vetllarà pel bon funcionament de tota l’activitat. Els monitors/es participaran de tota l’estada, des de la sortida de l’escola fins que tornem, descansant en el moment dels àpats i durant la nit.
L’atesa: la ràtio monitor/infant
Per una millor atesa dels grups treballem amb una ràtio que permet personalitzar molt més l’atenció a cada infant. Per nosaltres treballar amb una ràtio el més adaptada possible és indispensable per oferir un seguiment de qualitat, cal afegir però que depenent del número final d’infants, pot ser que es vegin lleugerament modificades en algun cas concret:
- Llar d’infants: un monitor/a cada 10 infants
- Educació infantil: un monitor/a cada 12 infants
- Cicle inicial: un monitor/a cada 13 infants
- Cicle mitjà: un monitor/a cada 14 infants
- Cicle superior i ESO: un monitor/a cada 15 infants
AMBIENTACIÓ
Treballem la gran majoria de les nostres activitats mitjançant centres d’interès, introduïnt als participants en una narrativa i uns personatges característics que proposaran diferents reptes als infants. Gràcies a aquest fil argumental, les activitats estaran vinculades entre si generant un interès i uns valors afegits!
ACTIVITATS
Quan plantegem una activitat des de la globalitat, intentem diferenciar al màxim cada part de les activitats i utilitzar diferents dinàmiques per trencar la rutina i assegurar la motivació. Els principals tipus d’activitats són: gimcanes, tallers, jocs de pistes, vetllades, jocs de dramatització, expressió corporal, activitats de treball en petit grup, música i jocs de nit.
MATERIAL I TRANSPORT
Material
Tot el material necessari per a realitzar les activitats està pressupostat i va a càrrec nostre.
Transport
L’equip de monitors surt des de l’escola el dia que comencen les colònies, fent el viatge d’autocar amb el grup. El retorn es realitza de la mateixa manera. Per tant, els grups disposaran de l’equip de monitors des del primer moment de la colònia.
MESURES CÒVID19
Des d’aula2 ens adaptem a la nova situació derivada de la crisis sanitària del Còvid19. El dia a dia a l’escola ha hagut de canviar i la nostra tasca s’hi pot adaptar. Després de al campanya de d’estiu hem après i tenim l’experiència per poder fer lleure adaptat a la nova situació escolar.
Les mesures que prendrem seran:
- Petits grups de treball respectant els grups estables de convivència de l’aula
- Les activitats i els espais es planificaran per respectar en tot moment la distancia de seguretat d’un metre i mig.
- L’equip educatiu de monitors rebrà una formació específica de seguretat i higiene.
En qualsevol cas, la comunicació amb l’escola serà total per adaptar-nos tots plegats als protocols específics de cada centre.